10 tipp a mobilbarát weboldal létrehozásához és tervezéséhez

Bizonyára észrevette, hogy néhány weboldal csak szörnyen néz ki okostelefonján. Ez nem a telefon hibája - sok webhelytulajdonos nem tett meg mindent, amire szükségük van ahhoz, hogy az eszköze számára barátságos legyen.

És egy ideig a keresőmotorok valóban előnyben részesítik a mobilbarát tervezésű webhelyeket. Ennek értelme van, tekintve, hogy a mobil böngészők 2015-ben az összes webforgalom 1/3-át teszik ki, ez az arány az elmúlt években minden évben gyorsan növekedett. Ha Ön felelős a webhelyért, győződjön meg róla, hogy gondolkodott azon tényezőkről, amelyek mobilbarátok lehetnek (anélkül, hogy az asztali környezetet is megkönnyítené).

Ne hozzon létre külön mobil webhelyet. 

Amikor az okostelefonok először jöttek létre, sok internetes kiadó külön mobil webhelyet tervezett, amelyet csak a telefonokra terveztek. Ezt most már sok keresőmotor szemlélteti, és a felhasználókat őrülten vezetheti, ha nem tartja szinkronban webhelyeit.

Használja a megfelelő kialakítást. 

Függetlenül attól, hogy egy sablonkönyvtárból választotta vagy saját webhelyét tervezte, győződjön meg róla, hogy a reaktív tervezést használja. Ez lehetővé teszi, hogy webhelye alkalmazkodjon a felhasználó képernyőjének ablakához. (Ha arra kíváncsi, hogy a webhelyén meglátogatott webhely a laptopon vagy az asztalon érzékeny, csak átméretezze a böngészőablakot egy táblagépre vagy egy okostelefon méretére, és ha reagál, akkor az ablak mozgatásával állítható be.)

Adjon meg egy linket a teljes webhelyhez, ha korlátozza a telefon nézeteinek adatait. 

Nincs semmi rosszabb, mint csak egy telefonnal ragadni, és nem lehet eljutni egy mobil kapu előtt, hogy számlát fizet, vagy megtalálja a szükséges információkat a teljes webhelyen.

Tervezzen minden oldalt az optimális terhelési sebesség érdekében. 

Rossz ötlet, hogy webhelye látogatóit és ügyfeleit túl sokáig várják az oldalak betöltésére a böngészőjükben. Használjon olyan eszközt, mint a PageSpeed ​​Insights, hogy minden egyes oldal "gyorsabb legyen" az ipar vagy a versenytársak szerint.

Ellenőrizze webhelyének kialakítását számos mobil képernyőn. 

Néhány tervező csak egy erre a célra tartja a közös telefon- és táblagép-modellek teljes könyvtárát! Nem kell megvásárolnia az összes közös eszközt, hogy ellenőrizze webhelyét. Kezdheti a Google és a Bing mobilbarát tesztjeivel. A mobilos sablonvállalat, a Studiopress pedig mobil szimulátort kínál különböző képernyőszélességekhez.

Használja a YouTube-ot vagy más mobilbarát videohívást. 

Már megcsinálták a kemény munkát, hogy a videó mobilbarát legyen - csak töltsd fel videódat, beágyazd, és készen állsz!

Ellenőrizze az űrlapokat. 

Sok egyébként jó webhely nem sikerült a mobil formanyomtatványt nyomorúságosan végrehajtani. Ha webhelye bármilyen formában van, töltse ki őket okostelefonon.

Használjon elég nagy betűméretet. 

Ne feledje, hogy minél kisebb a betűtípus, annál nehezebb emberek látni webhelyét a telefonján, átolvasta. Kerülje el, hogy a látogatók kényelmesen használják a csipet, hogy a lehető legnagyobb mértékben zoomoljanak.

A tapintás elemek elég távol vannak egymástól. 

A túl közel egymáshoz közel elhelyezkedő gombok és linkek hibát okozhatnak a látogatóknak.

Szerintem kis és nagy.

 Bár a kis képernyőkhöz készült webhelyek optimalizálása rendkívül fontos, a gyors reagálást megteremtő kialakítás túlmutat a mobileszközökön. Győződjön meg róla, hogy a tapasztalat jó mind a nagy, mind a kis elrendezésben, mert az online forgalom körülbelül 42% -a még mindig az asztali látogatókból származik. Az egyik legfontosabb példa: Győződjön meg róla, hogy az összes kép nem veszíti el minőségét, mivel a nagyobb képernyőkre méretezhető.